دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی چرا زوجین اغلب بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند؟ سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد بازسازی صحنه سقوط و مرگ مشکوک جوان ۱۷ ساله در مشهد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است آخرین جزئیات درباره نحوه دایمی شدن قرارداد‌های کارگران، مدت زمان بیمه بیکاری و میزانِ حق مسکن
سرخط خبرها

افزایش ذخایر خون کشور به متوسط ۸ تا ۱۰ روز (۳ اردیبهشت ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۶۵۸۵۵
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
افزایش ذخایر خون کشور به متوسط ۸ تا ۱۰ روز (۳ اردیبهشت ۱۴۰۲)
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: میانگین توزیع خون به درخواست مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از ۸۵ درصد به ۱۰۰ درصد رسیده است و ذخایر خون به متوسط ۸ تا ۱۰ روز افزایش پیدا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی جمالی با مروری بر عملکرد سال گذشته و برنامه‌های سال آینده گفت: سال ۱۴۰۱ با وجود همه مشکلات سال خوبی بود، انبار‌های خالی و کمبود کیت و کیسه که در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تحویل گرفته بودیم و ذخایر خون که به ۳ تا ۴ روز رسیده بود در سال گذشته به میزان مطلوبی افزایش یافت؛ میانگین توزیع خون به درخواست مراکز درمانی از ۸۵ درصد به ۱۰۰ درصد رسیده است و ذخایر خون به متوسط ۸ تا ۱۰ روز افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: هم‌اکنون ۶۰ درصد کیسه‌های مورد استفاده خون فیلتردار است و انجمن تالاسمی به خاطر تامین خون مورد نیاز بیماران تالاسمی از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای سازمان انتقال خون درخواست تقدیر کرده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اهمیت روزآمدسازی آزمایشگاه انعقاد گفت: تأمین کیسه‌های خون فیلتردار را نیز باید افزایش دهیم.

جمالی رسیدن به اهدای خون بیش از ۲۶ در هزار نفر را از دیگر دستاورد‌های سال گذشته دانست و افزود: شاخص اهدای بانوان ۱۱ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت، اما همچنان باید رشد بیشتری را شاهد باشیم.

وی کاهش آمار اهدای خون جوانان را نیز نگران کننده عنوان و بیان کرد: فرهنگ اهدای خون در میان قشر جوان باید نهادینه شود. اواسط سال ۱۴۰۱ تشکیل معاونت اجتماعی در سازمان انتقال خون مصوب و اجرایی شد و تاکنون این معاونت ۴۵۰ میلیارد تومان آورده نقدی ملکی و تجهیزات داشته است و امیدواریم این روند افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران همچنین از راه‌اندازی آزمایشگاه مولکولار و توسعه تشخیص گروه‌های فرعی خون خبر داد و گفت: در زمینه‌های یاد شده امیدوارم به زودی اتفاقات خوبی را شاهد باشیم. 

جمالی با اشاره به چالش نیروی انسانی و بودجه افزود: با اصلاح بودجه از سوی مجلس شورای اسلامی امیدواریم پرداخت‌های خوبی به کارکنان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در اجرای فرموده رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت تولید در سال جاری، امیدواریم بتوانیم به هدف تولید ۲۵۰ هزار لیتر پلاسما دست یابیم و در این راستا از ممیزی شرکت‌های داخلی برای پایش استاندارد‌های تولید پلاسما نیز کمک می‌گیریم و به شرکت‌های خارجی اکتفا نمی‌کنیم.

جمالی با اعلام هدف افزایش ۲۰ درصدی تولید پلاسما اظهار کرد: سیستم نوبت‌دهی نیز باید به نحوی تغییر کند که در توزیع متناسب اهداکنندگان در تمام روز‌های سال موثر واقع شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران همچنین از ارتقای نرم‌افزار سازمان انتقال خون برای ثبت و تحلیل آمار اهدای خون و فرآورده خبر داد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->